HTML

azbeszt

Random kiakadásaim...

"Anyu, az úristen megbassza azt a büdös kurva világot, azt bassza meg! Azt! Azbeszt megbaszta, a büdös kurva istenit neki!"
Eredetiben az igazi!

Friss topikok

Linkblog

Cunami

2008.06.17. 08:26 Before

Színes történetek keringenek a neten a 2004 végi délkelet-ázsiai cunamit testközelből átélő túristákról és őslakosokról, akik vidáman sétálgattak a fövenyen, ártatlan csodálkozással szemlélve a visszahúzódó tenger által hátrahagyott érdekességet. Magától értetődő természetességgel és örömmel vették birtokba az addig víz alatt fekvő területeket. Az idő szép volt, a nap simogató, minden jel arra utalt, hogy egy újabb csodálatos napra virradt a világ. Ha hallott is bárki távolról valami furcsa, szokatlan zúgást, hamar elhesegette, semmi sem teheti tönkre ezt a csodálatos napot.
Pedig a cunami már úton volt.

Miközben a hazai közéletet teljességgel leköti, hogy Orbán, vagy Gyurcsány, mszp, vagy fidesz, az európai széplelkek boldog elégedettséggel dagonyáznak önnön kiválóságuk fényében, Bush pedig megint Bin Ladent kergeti, a XXI század cunamijának morgása már ide hallatszik.
Ahogy az indonéz szökőár esetében is volt egy kicsi, elszigetelten élő törzs, akik tudtak olvasni a természet előjeleiből, úgy most is van egy kis csoport, néhány gazdasági elemző, akik évek óta finoman, majd egyre hangosabban kongatják a vészharangot. Persze a kutya sem hallgat rájuk, mindenki csak legyint: ugyan, mit akarnak ezek az elmaradott, minket majmoló kis sárgák?!

Pedig Kína jön!
Hogy röhöghetett az a fejlett nagytőkés, aki éppen rávett két kínai falut, hogy az emberek fejenként napi három rizsszemért összeszereljenek neki valami szirszart. Büszke lehetett magára, mint a globalizáció élharcosára, aki mindamellett, hogy zsíros extraprofitot realizál, még a versenytársai alá is  tud menni az árakkal. Merthogy kici szárga ember lenni oco! Lenni sok! Te hozni munka, járni jól!
És kína elkezdte beszippantani a világot, magához húzva a mindenáron jóárasítani akaró nyugati gazdaságot. Mindenünket odaadtuk nekik. Önként. Odatelepítettük a gyárainkat, odavittük a technológiát. A vákuumhatás egyre csak erősödik, míg egy-két évtizede menő és újító volt kínában gyártatni, mostanra szükségszerűség. Huszonöt éve ha az ember megnézett egy számítógépet, Made in UK, USA, Germany cimke virított rajta és lesajálva néztük az elvétve feltűnő kínai és tajvani vacakokat. Mára ritkaságszámba megy, ha valamilyen elektronikai eszközön nem a Made in China feliratot látjuk, kicsi indiánok a rezervátumban. Megcsodáljuk és nosztalgikusan sóhajtunk, de továbbra is folyamatosan abba a hitbe ringatjuk magunkat, hogy Kínának ennyi elég.
Kína pedig jön. Sőt, már itt is van, csak még nem vesszük észre. Miután beszippantotta a technológiát, most újabb fokozatra kapcsolt, lassan elszívja az olajat és a nyersanyagokat. Ez már fájni fog, sőt már fáj is világszerte, az olajárak megállíthatatlanul mennek felfelé, Kína pedig éhes az olajra, még akkor is venni fogja, ha nekünk már megfizethetetlen lesz. De éhes egyébként is. Kellemetlen reggel lesz, amikor arra ébredünk, hogy sokszoros árat kell fizetnünk az élelmiszerért, mert másfél milliárd kínai már előttünk beszabadult a piacra.
Ma lesajnálva megyünk a kínai piacra, holnap majd jó kis pénzeket csúsztatunk a kínai ismerősünk (hiszen, aki menő akar lenni, annak egyszerűen muszáj, hogy legyen kínai ismerőse) zsebébe némi jattot, ugyan szerezzen már nekünk belépőt.

Emberek, jön a cunami, mindenki mentse, ami menthető! És kezdjen kínaiul tanulni.

22 komment

Címkék: kína gazdaság olaj hatalom cunami élelmiszer

A bejegyzés trackback címe:

https://azbeszt.blog.hu/api/trackback/id/tr41523420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.17. 13:20:34

azt mondod, hogy kína a jövő oroszországa?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.17. 13:33:58

Nem, azt mondom, a jelené.
Csak még nem hisszük el.

Vierre_ 2008.06.17. 21:34:02

Őszinte leszek.
Én évek óta azt vallom és vállalom, hogy az nyer aki az ügyesebb és engem ez sehol nem zavar. Ha ezer év múlva csak kínai lesz a Földön ha még lesz Föld, akkor azt mondom, ok, ők voltak az ügyesebbek.
A kínai mentalitást egy európai ember sosem fogja megérteni, a kínai kommunizmust sem és hogy miért működik - működhet még, azt meg tudjuk.
De nekem semmi bajom nincs velük az égatta világon. Tőlük veszem a ruhát, tőlük veszem a kaját, sőt a Mammutból vagy a Westendből is hozzájuk mennek, oszt rányomják helyben a matricát. Ez van, ez tény, ilyet látott már a világ és nem utolsó sorban az ott dolgozók.
A minőség régebben nem volt jó, most már azzal sincs baj, náluk még találok egyedi ruhát, náluk még találok egyedi cipőt és baromira leszarom hogy kínai.
Ha ők nyernek, nyerjenek ők. Legyen a világ kínai.
:)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.17. 22:20:46

Ezzel jobbára egyetértek, de azt ne felejtsük ki a képletből, hogy fogalmunk sincs, hogy is fog kinézni ez a hódítósdi. Mi azért nagyon a keresztény-nyugati értékrendben élünk, amit kevesen szeretnénk feladni. Persze simán elképzelhető, hogy a hódítás alapvetően kultúrális alapon indul, a fiatalok meg vevők lesznek rá, csak nekünk fog fájni nagymuterként, meg nagyfaterként...

Vierre_ 2008.06.17. 23:35:19

Before őszintén mondom , hogy nekem nem fog fájni :)))) ha ők képesek erre, legyen. Valamit jobban csinálnak , ennyi... és mivel én legjobb esetben ötven év múlva kb meghalok és utána már baromira nem fog érdekelni hogy az égig érő paszuly kínai átirata mi, viszont egy lehetséges jövőben egy lehetséges gyors átmeneti cikluson kívül a köv generációk már ebben fognak felnőni, így tényleg csak azt zavarja, akit. Engem nem :))) Az én értékrenden bár nyugati, nagyon nem keresztény. Ez van. Aki képes rá, az képes, aki pedig nem, az feloldódik de ezzel is hozzá tesz valamit és az a kínai aki ezer év múlva a Földet be fogja népesíteni, már nem az a kínai lesz aki gyakja tibetet, vagy gyalulja a rizst és bólogat mert mást nem tanult meg soha. A kínaiakról ezek is sztereotípiák, még is ahány kínai, annyi forma :)))))))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.17. 23:40:38

A keresztényt nem úgy értettem, ezt a kultúrát így hívják... Mondjuk helyette a demokratikust, bár nyilván azon is lehetne fogást találni.
Ha lenne gyereked, nem mondanád ilyen könnyen, hogy leszarod, mi lesz a halálod után. Nyilván az is biztos, hogy nem csak a hódító formálja a meghódítottat, hanem fordítva is, bár ez már sokszáz éves múltba vezetne vissza. Mindenesetre a kínaiak eltanulták tőlünk a technológiai szemléletet és adaptálják a saját szájuk íze szerint.
Egyébként a post nem hiszti akart lenni, csak egyszerű tényközlés. Én kifejezetten szeretem a multikulti közeget...

Vierre_ 2008.06.18. 00:06:40

Before
Két gyerekem van.
És én is nagyon szeretem a multikultit.
De ettől még csöppet sem fog zavarni ha a gyerekem gyerekének gyereke már a kínai császár új cipőjét fogja elvalváskor mesélni miközben megy a csingcsung zene.
És igen is fogok fogást találni mert sehol nem mondható ezt demokráciának, ez képviseleti demokrácia, amely a valóságban minden csak nem képviseleti és demokrácia.

Szeretem a sokszínűséget és szeretem a sokaságot. Szeretem a másságot és szeretem ezt nem másságnak hívni.
Személy szerint ha mélyen magamba nézek sem fog zavarni ha valami folytán minden ember kínaivá válik és hidd el, hogy a nyugati kultúra öröksége megmarad más formában, ellenben semmivel sem több vagy jobb a keleti mentalitásnál... mind a két kultúra bővelkedik vérből, diktatúrából és háborúkból összegyúrt történelemmel. És nem steril kínai lesz majd a kínai, hanem kínai-ázsiai-európai-amerikai-ausztrál kínai lesz már az a kínai.
Felőlem jöjjenek, felőlem szaporodjanak és sokasodjanak és mint már mondottam volt, győzzön a jobbik. :)))))))))) evolúció. :) (bár az Űrodüsszeia 2001-es változatát az evolúcióra valahogy mindig közelebb éreztem magamhoz. :DDDDD )

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.18. 08:50:43

Érdekes, amióta nekem gyerekem van, sok mindent látok másképp minden téren. Régebben éltem-haltam az olyan sci-fikért, amiben az emberiség ilyen romantikusan összekatyvaszolódott és hódítjuk megfele a világegyetemet. De sajnos nap mint nap azt kell látnom, hogy az emberek gyűlölik egymást, ráadásul szeretik is gyűlölni egymást, ha éppen nincs miért, akkor keresnek rá okot, bőrszín, vallás, buziság, megteszi bármi.
Az evolúció egyébként harc, ahol pedig harc van, ott előbb-utóbb elszabadul a pokol.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2008.06.18. 14:33:20

A multikulti imádatát addig hangoztatja az ember, amig arcon nem törlik vele. Én jelenleg 18 különböző országból származó embercsoportokkal vagyok körülvéve, és egy idő mólva baromira nem vicces ám! Amikor jobbra egy francia szőrcsöli a nyálát egész nap egy nyalókaszárban, balra egy görög fingja el magat alkalmasint, de egyébként csak az orrát szívja félpercenként, szemben az olasz még kérésre sem hajlandó abbahagyni a dúdolgatást, pedig meg lett neki mondva, hogy a hangja az a kibaszott szarnál is szarabb, és egyébként is csak nettó idegesítő, akkor el szokott tűnni valahova az "én szeretem a multikultit".

Persze, ezek nyilván egyedi emberek, de az már szokás, hogy a svéd nem kifújja az orrát, hanem leszívja torokra, gargalizál egy picit, majd köp egy kellemest. Hogy a spanyolok a metrón az én értékrendem szerint nem emberekként, de még csak nem is állatokkent viselkdenek. Hogy a mexikóiak számára nem létezik "szemályes szféra", ami csak a tiéd, és azt jelentené, hogy nem tolják rá a széket a lábodra, mert az irodának az a kicsiny szeglete nem az ővék, de még csak nem is közös, nem könyökölnek odalba, nem hozzád szemetelnek, ésatöbbi. És jön a para, mert hamarosan lesznek románok meg törökök is. Meg tótok.

Vagy sógorom történetei a tajvani főnökeivel, akik az ázsiai kultórát "favorizálták" (kucc-kucc), hajlongés, tüsszentés, orrfújás, gesztusok, miegyebek... Magyarországon. Amúgy kötelező jelleggel, kozmopolita módon.

Nagyjából a végtelenségig lehetne sorolni, de nincs értelme; csak érzékeltetni szerettem volna, hogy a multikultit lehet szeretni egy fotelből, de amikor arconcsak, akkor egy kicsit árnyaltabban kezdedi az ember szemlélni. És végre rájön, miért is húz a magyar legendásan a németek felé.

(súgok: mert a mi értékrendjeink szerint az egyetlen civilizált nép rajtunk kívül)

Vierre_ 2008.06.18. 14:57:13

Én meg úgy látom, hogy kurvára nem ország függő, hogy ki hogyan fingik és mikor szürcsöli a nyálát, magyar is paraszt, ha paraszt és most itt nem az őstermelőre gondolok.
Egyszerűen engem kurvára nem érdekel, hogy ki honnan jön és milyen a bőrszíne, anno anyám évekig - évtizedekig MIÉP-es volt, próbáltam beilleszkedni, nem ment.
És baromira nem érzem úgy, hogy kis hazámat meg kéne mentenem a multikultitól, a szipogós nyáladzó fingó és dúdolgató sokaságtól, vagy nem érzem úgy hogy a magyar szipogó nyáladzó fingó és dúdolgató tömeg jobb lenne csak mert magyar.
Before, régen sokat agyaltam azon hogy hol csúszott meg az ember, hol lett a harc megszállott ja a hétköznapokban és globálisan is, aztán feladtam ezt a dolgot mert szerintem a kettő nem szétválasztható, az ember ilyen faj.
Ez nem azt jelenti hogy legitimálom is a dolgot, ellenben szeparációval sem tudod kikerülni, sem blokáddal sem peace zászlókkal sem semmivel. Fingom nincs mi van a halál után , már nem is érdekel, jöjjön ami van vagy nem van :) de ha még is reinkarnálodik az ember lánya, tán oda sikerül, ahol annak a fajnak a lételeme nem a harc.
Én még a hangyákat is órákig szedem a mosogatóléből és csak onnantól állok neki, ha minimális veszteséggel a többség túlélte, a kurva légy is itt zümmög és a gusztustalan gilisztát is átrakom a földre a járdáról. Az én természetemtől messze áll minden nemű gyilkosság, de a harc nem és szerintem nincs olyan ember a Földön aki ne harcolna valamiért vagy így vagy úgy, ha lenne, paradox - nem lenne ember.
Evvan.
És nem, nem mindenki gyűlöli egymást, ellenben aki igen az ész és valódi ok nélkül, nagy általánosságban és csoportokra bontva. Mert ha megölöd a fiam, a gyűlöletemet akkor is jogosnak érzem, ha amúgy a gyűlölet mélységesen messze állt addig tőlem.
Nem a gyűlölettel van baj, mert kikerülhetetlen emberi természetadalék, hanem az észtelen, vallási, nemi identitás miatti, bőrszín miatti , rassz miatti ostoba, a felhalmozott agressziót kiszolgáló generált és hosszútávon fenttartott gyűlölettel van a baj.
Nem tudsz ezekből személy szerint kilépni mert embernek baszott ide a sors :) az, pedig hogy ezekkel az érzésekkel személy szerint te mit csinálsz, hogyan emészted és kezeled, személyes utad.
A birka-ember az, ami annyira taszít és annyira messze áll tőlem, a birka-ember az, aki fenntartja a globális harcot és gyűlöletet, nem a gondolkodó.
De ha a birka-ember az, amelyik túlél, mert sokan van, mert egyszerre mozog és mert fél és így szaporodik, akkor a bírka-emberé a jövő.
Én nem azt mondom, hogy ez jó, de azt sem hogy nem az. Mert lehet lokálisan is és globálisan is nézni, de a legnagyobb hiba az, ha globálisan fikázom ellenben lokálisan elhatárolódom. Én is és te is a tömeg része vagyunk és ha a birka- ember éli túl a világot, annak mi is részesei vagyunk.

De én nem hiszem azt az utopiát, miszerint hangyaboly módjára lesz 10 milliárd ember és egy közös kollektív tudat valaki-k irányítása által, a tömeg meg nem gondolkodik, mert a birka-ember csak addig az, amíg kiszolgálják a birkaságát, amíg neki kényelmes. És ez a bolygó már most is szűk nekünk és eljön mindig az a pont ahol az ego és az akarat a felszínre tör, hogy kialakítsa saját, személyes kényelmét.

Így lehet, hogy ezer év múlva csak kínaiak lesznek a Földön de azok a kínaiak már nem azok a kínaiak lesznek akik most a kapitalista - kommunista rezsimre bólogatnak némát, hanem azok a kínaiak akik látták és élték nyugatot. Felőlem legyenek ők, mert még mindig , aki jobban csinálja, azé a kockacukor. :))))

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2008.06.18. 20:10:45

Köszönöm, hogy megértetted a lényeget. Pusztán arra szerettem volna rámutatni, hogy baromi kényelmes a saját komfortzónádból a multikultit hírdetni, amig nem vagy rákényszerítve arra, hogy elfogadd a másik, számodra akár konkrétan gusztustalan szokásait, mert nekik az a természetes, és esetleg a tied a visszataszító. Ezért is írtam a tajvani példát, az egyoldalú multikulturalizmus gyöngye.

És hidd el, igenis országfüggő, hogy alapvetően ki hogy viselkedik. És egy szóval sem mondtam, hogy rossz, vagy elítélendő, csak az über-multikulti hype ellen szólaltam fel. Kicsit olyan szaga volt, mint TGM-nak és a cigányos kirohanásainak - egy xii. kerületi villából kurva egyszerű a toleranciáról papolni.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.18. 22:55:47

én az indiaiakat nem bírom.
meg a németeket se.
méghogy azok precízek.
korlátoltak, nem precízek.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.18. 23:17:27

Az indiaiakkal én is így vagyok, nem tudom, miért. Általában nagyon furcsák és idegenek, de ha valaki szimpatikus, akkor meg nagyon. Nem igazán van átmenet.
A németekről:
Dolgoztam kint, illetve úgy volt, hogy fogok, aztán nem lett belőle semmi. De amíg kint voltam, egy kis hotelben laktam, ahonnan 10 perc séta volt a melóhely. Egyik reggel megyek odafele, valami hülye zúgást hallottam. Nem volt hangos, de csak nem akart elhallgatni, nézek körbe, mi lehet. Hát, az úttest túloldalán egy faszi porszívózta a háza előtti járdát...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.18. 23:40:40

mondom. korlátoltak.
az indiaiak meg biorobotok. ami ott folyik, az tényleg embertelen. szó szerint ott áll mindegyik mögött 10.000 másik, akik bámikor hajlandók elvégezni a munkáját, kevesebbért.

Vierre_ 2008.06.19. 22:04:49

Felőlem... ellenben én sosem fogom három turistából vagy négy baromból azt mondani, ha tetszik ha nem, akarva akaratlan, vállalva, nem vállalva de mindeképp negatívan minősítve, hogy egy nép ilyen mert a parasztja köpköd. Én annyi hasonló elmebajos, idióta paraszt példát látok minderre itthon, hogy ihajj és gondolom a német vagy osztrák vagy svéd embernek is meg lehet a véleménye a magyar turistáról
Vannak jegyek amiket tömegekre nagy általánosítva statisztikailag rá lehet aggatni egy nép országára, de valójában számomra ezek semmit nem mondanak, mert ki vagyok én, hogy azt mondjam, pl baromállatja az aki porszívózza a háza elejét, ha neki az a természetes.
amúgy ennyi erővel:
- az összes táj nő kurva
- az összes amerikai ostoba
- az összes arab terrorista
- az összes angol hideg és unalmas
- az összes német látens fasiszta
- az összes ír alkoholista
- az összes spanyol lusta
- az összes francia csigazabáló
- az összes román szőröstalpú és büdös
- az összes holland drogos
- az összes svájci pénzes köcsög
- az összes olasz maffiózó és nagyhangú
- az összes görög utálja a törököket
- az összes török utálja a görögöket
- az összes orosz is büdös és kommunista
- az összes kínai birka
- az összes japó munkamániás és bugyikat szagolgatnak a metrón.

és ettől kurvára nem áll messze hogy az
- összes zsidó kirekesztő, pénzes, világuralomra törő
- összes buzi köcsög undorító természetellenes genetikai hulladék
- az összes roma munkakerülő parazita aki zabálja az állam és a mi pénzünket
- az összes feka undorító majom

Mert hogy vonhatsz le következtetéseket egy egész nép összes tagjáról a nép egy két három számodra nem szimpit tagja alapján? ÍGy. És akkor kurvára nem vagy különb, hiába tetszelegsz abban a pózban.

VAnnak olyan népi szokások amik tőlünk idegenek lehetnek de azok semmiképp nem jellemzik a tömegből kiemelt ember személyiségét.

És tőletek már csak azt hiányolom, hogy bezzeg a magyar....

pffffff. ebben sem értünk egyet, lehet hogy benéztem ezt a blogot.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.20. 07:32:33

Neked most mi a bajod, aranyom?
Mondjak neked egy rohadt nagy általánosítást? Minden buzi a saját nemével szexel! Aztaaa!
Mások elfogadása, egyenjogúnak tartása nem azt jelenti, hogy egy uniformizált valakinek tekintjük, valamiféle idealizált, ilyen-olyan tulajdonságokkal ruházzuk fel. Sőt, inkább pont az ellenkezőjét, azt, hogy valaki(ke)t az egyes viselkedésformáinak különbözősége mellett, vagy ellenére sem ítélünk meg egyéb tulajdonságaiban. Attól nem leszünk elfogadóbbak, ha makacsul állítjuk, hogy márpedig a világon mindenki egyforma és egyáltalán nem vagyunk hajlandók észrevenni és elfogadni a valós különbségeket.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2008.06.20. 21:33:59

Szeretném, ha rámutatnál arra, hol is emlegettem bármi univerzűális negatívumot? Idézném magam, miszerint muszáj vagy elfogadni, "mert nekik az a természetes, és esetleg a tied a visszataszító". Kézcsókom, egy kummogó hanggal nem mondtam, hogy a magyar a szittyaárjaübermensch, annyit említettem, hogy a multikultit addig kurva egyszerű ordibálni, amig nem kell elfogadnod, testközelből.

És igen, azért mert ÉN magyar vagyok, ŐK meg nem. Figyeljen, magyar vagyok, nem Magyar.

Hogy jobb vagyok-e ettől? Honnan a picsából tudhatnám obektive megítélni? Ismét, pusztán annyit mondtam, hogy kurva egyszerű a toleranciáról és egyebekről sikoltozni egy fotelből az anyaországban, de amikor szembekerülsz azzal, hogy a tolerancia tudatos erőfeszítést igényel, akkor átgondolod a dolgot. Nem, nem a toleranciát, a multikultit.

(te pl toleráns vagy a recskamenekkel szemben? pedig nekik meg az a természetes. ja, hogy az más? én kérek elnézést! és akkor nem is nemzeti szinten elősorduló kultúrális különbözőségekről beszéltünk...)

Vierre_ 2008.06.21. 00:18:55

kurvára nem azt mondom, hogy mindig minden helyzetben toleráns vagyok, viszont gecire irtózom az általánosításoktól és az ostoba, egyéni finnyás izlésből kialakult általánosítgatás utáni elítéléstől.

Vannak csoportok, akiknél én sem tudok szabadulni, nem vagyok baszki Buddha, ilyen a keresztény egyház, azon belül is a katolikus, pontosan tisztában vagyok vele, hogy nem minden katolikus pap pedofil és kőfaszkalap. És még az is lehet hogy kis hányada komolyan is gondolja önön vallását.
FAsztudja. TEhát még mindig nem arról ugatok, hogy én vagyok a császár, ti meg a jófej srácok akik bevállalják, hogy bezony ők nem tűrnek el mindent, melldöngetés. Taramtaram. :)

Felőlem te utálhatod Pierre-t, mert köcsög undorító büdös faszkalap, de ebből levonni hogy a francia turisták vagy a francia emberek ilyenek , számomra nem benyelhető- én kérek elnézést.
És baszki lehet jönni itt a dumával, kb erről szóltak az eddigi reagjaitok.

Nabumm. Pont leszarom, vélemény, nem az enyém, reagáltam rá- és akkor mivan. :))))

És Keeny drágám, nagy a pofám, bocsi, de éltem én már annyit, amennyit más suttyó magyar, figyelj, kis m-mel, :))))))) nem biztos (rámutatok- igen igen- általánosítás, had ne ollózzam ki a tiétekből mindazt amiről ugatok, csak nem vagytok ennyire korlátoltak, megtaláljátok ti azokat magatoktól is), hogy pontosan tudjam, ha azt írom, hogy nincs bajom a multikultival és a porszívózó némettel, akkor ezt nem azért írom mert ez éppen trendi, hanem mert így gondolom.

És még mindig: nekem azzal nincs bajom ha géza utálja a kálmánékat, engem csak és kizárólag az zavar, hogy géza azért utálja a kálmánékat, mert ott kálmán balkezes. A többi kálmánnal együtt.

És még mindig: témához kötve ajánlom a
-belföldi turizmust - fogalom átnyálazását, hogy lássuk van magyar turista is itthon ugyan olyan nyálcsorgatós fingós orrtúrós ezmegazzal de mindenképp kis m-mel :))))
-és a magyar embert aki kiszabadul a világban és- vigyázat , logikai mátrix jön: ha én személy szerint XY lefikázom és leírom és sztereotipizálom és általánosítom a pl olasz turistát mint fogalmat és ezzel tömeget alkotok, nyilván egy éppen sikítva hányó - fosó szétbaszott magyar turistából is -kis m-el- teljesen jogosan levonhat hasonló következtetéseket a látogatott ország lakója... és a japcsóknak csak annyi a bűnük hogy kiváncsiak, kattintgatnak....
pedig ecsém, megtalálhattad volna velük a hangot ha felemlegeted a siriusi közös örökséget a kilences fényspirállal és akkor már is ők is "magyarok" lettek volna, kis m-el :))))))))

Csókolom. :))))

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2008.06.21. 02:11:32

Leírom még egyszer, jól tagolva:

nem azzal van bajom, ha valaki spanyol, még csak nem is azzal, ahogy viselkedik (szíve joga, pláne ha feléjük ez a szokás és én vagyok az idegen, ettől az én szememben, az én normáim szerint mind tapló), még csak nem is a Spanyolországban élő frank kollégákkal vagy viselkedésükkel (bár falra mászom tőlük), hanem azzal, aki a fékezett habzás teljes mellőzésével leugat engem, a saját anyaországunkból, hogy márpedig a multikultit szeretni kell, miközben FINGJA NINCS ARRÓL, HOGY MILYEN ÉRZÉS BENNE ÉLNI!!! VELED, BASZOD!

Puff, már megint sikerült bonyolultan.

És nem csak a spanyolokról beszélek, nem is a franciákról, pláne nem egy darabról, hanem arról, hogy szopjon le mindeki, aki egy homogén nemzet tagjaként prédikál a multikulti irányába. Ahogy egy pap se oktasson ki arról, hogy kell baszni, és TGM se ugasson a cigánykérdésről a saját buborékából.

Végezetül én kérek elnézést, biztos nem voltam érthető, de ennel lejjebb már nem tudok menni. Egy élmény volt...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.21. 05:55:13

Vierre: az, hogy én leírom, milyen mókás volt, hogy egy német faszi porszívózza a járdát, még nem jelenti azt, hogy bajom lenne vele, szerintem itt van egy roppant nagy logikai bakugrás. Szerintem még az sem gáz, ha azt mondom, a németek precíz, pedáns népek (amibe kiválóan beleillik a járdaporszívózás), főleg, mivel ők maguk is konkrétan büszkék erre. Azt sem tartom aggályosnak, ha azt mondom, hogy a németek hangosan beszélnek, mert ez sokszoros tapasztalati tény, ráadásul nem csak az enyém. Mindez ráadásul nem zárja ki, hogy legyen akárhány Hans, vagy Jürgen, aki amúgy halkszavú, de kurva rendetlen.
Az általánosítás, mint viszonyítási forma nem csak normális, de szükséges dolog. A nyuszi is általánosít, ha rókát lát, azonnal elrohan, nem kezd agyalni, hogy az a róka esetleg éppen jóllakott-e, netán vegetáriánus és irtózik a vértől. Ez tartja életben. Az ember esetében persze ez kicsit másképp működik, de ugyanúgy létjogosultsága van némi általánosításnak, mivel agyi kapacitásunk és élettartamunk nem teszi lehetővé az ennek elkerüléséhez szükséges kellően részletes megismerést.
Persze, megpróbálhatsz kimenni Németországba, beszélni mind a hatvanmillió lakosával és akkor valóban mondhatsz egy megalapozott véleményt (bár hozzáteszem, akkor sem tudsz igazán árnyalni, ha pár mondatban kell leírnod őket, hiszen a hatvanmillió tasztalatot be kell sorolnod max 2-3 kategóriába, ergó általánosítani fogsz). De amíg erre képtelen vagy, viszont ültél 5-10 alkalommal német család/csoport mellett haza étteremben, lógattad együtt a lábad a Balatonba párszáz német nyaralóval az elmúlt években, esetleg jártál Németországban és azt tapasztaltad, hogy legtöbbjük a magyar fül számára nagyon hangosan beszél, akkor talán nem olyan nagy probléma általánosítva kijelenteni, hogy a németek hangosan beszélnek. Ebben az állításban - implicite - benne foglaltatik természetesen, hogy biztosan nem mindegyik, és blablabla, de ezt épp ezért teljesen felesleges folyamatosan hangoztatni.
A problémák ott kezdődnek, amikor az ember olyan negatívumokat sorol egy csoport terhére, amik egyértelműen gyűlöletből, nem pedig leegyszerűsítésből erednek, ráadásul jellemzően nem is értik hozzá, hogy nem valóban a csoport minden egyes tagjára gondolják a dologot kötelező jelleggel.
Meg aztán ott a dolog másik fele, amit te is pedzegettél, a különösebb alap nélküli nemzeti öntudat és büszkeség, ami eleve gáz, amikor másokkal való szembeállításra alapul, de ezt most egészen biztosan nem fogom boncolgatni kezdeni.

Vierre_ 2008.06.21. 18:05:12

Kenny.

Az én múltam tele van nemzetekkel, mivel az én múltam szerves része volt a civil szférában lébecolás, minek eredményeként laktak nálam elegen más országból, amúgy tekerheted ide, lesüllyedhetsz szerinted oda, attól még számomra pont azt fogja jelenteni a reagot amit leírtál :))) de egy olyan hibába nem esnék hogy:

"homogén nemzet tagjaként"

mert drágám ez a nemzet kis n-nel minden csak nem homogén. :)))))

Before, olvasgatlak, írogatok rád-neked, pontosan látom, sejtem, hogy nem vagy te buta ember.
ÍGy nyilván nem esel abba a hibába a reagjaimat tekintve, hogy:
-kiemeled az általánosítást, miközben
1: pontosan lejön, hogy az általánosítás ebben a cikkben és a reagokban nem sima, tényszerű megállapítás, hanem ítéletet hordoz
2: pontosan lejön az írásaimból, hogy nem az általad említett általánosítás a fő bajom, hanem az 1es pont. :))))

Továbbá szerintem, és tényleg csak és kizárólag szerintem:

-ha a buzis posztban együtt, karöltve elvetjük a genetikára és a természetre való utalást, akkor kérlek:

"A nyuszi is általánosít, ha rókát lát, azonnal elrohan, nem kezd agyalni, hogy az a róka esetleg éppen jóllakott-e, netán vegetáriánus és irtózik a vértől. Ez tartja életben."

ez hogy jön ide most? Nem jó példa, nemdebár?

Sőt én még azt is elfogadom, hogy ha valaki tényleg cakk umm pakk nagy általánosságban nem szereti sőt utálja a mittomén- osztrákokat, sőt felőlem még egy olyat is nyomhat hogy mittomén-köcsög sógorék jobban élnek, dögöljenek meg... :))))))) ha képes beemelni azt, hogy az köcsög osztrákok amúgy xmillió külön álló személyből álló csöppet sem homogén tömeg, és valójában olyan hogy "osztrákok" nem léteznek, osztrák emberek vannak külön-külön sokan. :)))))

ma pingpongoztam, jelem kenterbe verek bárkit, a fecskében egy amúgy barinőmmel, aki imádja ezt csinálni. A cigrókra, a szakácsokra, bárkire. Már már hobbi szinten nyomja, hát baszki mindig visításig könyörgöm magam hogy hagyja abba. :)))))) "mert a szakácsok ilyenek" "mert a cigrók olyanok" oszt megkérdem milyenek oszt jönnek a hasonlóan elmés érvek... de hál'istennek ő is kiröhögi magát. Ammárlegalábbvalami.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.21. 23:07:25

Áh, szarul vagyok, álmos vagyok, miegymás
de annyit gyorsan, hogy a buzis topicban a genetikai dolgot én spec egyáltalán nem vetettem el, sőt, alapvetően úgy gondolom, hogy a génállomány bizonyos típusú eltérése okozza a homoszexualitást. (Ez mondjuk logikai alapon nyilván elég egyértelmű.)
Viszont ezt nem tartom se problémának (hiszen MIND eltérünk genetikailag), se pedig valamiféle válogatási, megítélési alapnak nem gondolom.

A pingpong jó, amikor összeköltöztünk a mamával, egyszer egy tök hodály nagy lakást béreltünk, akkor volt pingpongasztalunk... :)
süti beállítások módosítása