HTML

azbeszt

Random kiakadásaim...

"Anyu, az úristen megbassza azt a büdös kurva világot, azt bassza meg! Azt! Azbeszt megbaszta, a büdös kurva istenit neki!"
Eredetiben az igazi!

Friss topikok

Linkblog

Don Pepe - menekülj!

2009.03.28. 16:19 Before

Csúnya dolog az antireklám, eredetileg azt terveztem, hogy csak a jó élményeimet írom meg, legalább a gasztronómiával kapcsolatban. Aztán ma úgy esett, hogy rajtam jobbára kívül álló okokból egy Don Pepe étteremben ebédeltem. A fő hibát természetesen én követtem el, amikor az étlapról nem valami száz százalékos biztonsággal választható ételt kértem, hanem valamit, ami jól hangzott és kedvem is lett volna hozzá.
Nem akarom a "menüt" végigelemezni, felesleges. Annyira jellegzetesen mai magyar jelenség, hogy egyik szemem sír, a másik üveg. Krumplipüré néven félig főtt, darabosra tört, vizes krumpli (de legalább nem porból, ami egy jópont) Előételnek valami, ami abszolút alkalmatlan a funkciójára (azért rendeltem, mert kíváncsi voltam a jellegére), ráadásul egy nagy tányér púposan megrakva durvára metélt, jellegtelen jégsalátával, mellé egy nyolcadokra vágott, ízetlen, harmadosztályú, kásás paradicsom, nyakon öntve valami bolti kefírrel. Borzasztó.
Az igazán durva a fő fogás, ami cheddar steak névre hallgatott. Megjegyzem, potom háromezer forintért adták, amiért két ember megebédel az Olimpiában, de ne tegyünk ilyen nagyívű összehasonlításokat. Az étlap szerint a steaket sajtszósszal és bacon-ös, cheddar sajtos tört krumplival adják. Nos, ez így történt, de túl sok köszönet nem volt benne. Az első dolog, amin fennakadt a szemem a sajtszósz volt. Már, amikor elindult felénk a pincér, akkor kiszúrtam, hogy itt valami nem stimmel, masszív ipari cucc várható. Nem kellett csalódnom, de a dolog a várakozásaimat is felülmúlta. De előbb a fogás központi eleméről pár szót. Nyilvánvaló, hogy alapvetően itt basztam el, feltételeztem, hogy egy szelet húst képes egy nem annyira kifinomult étterem is normálisan elkészíteni, hiszen erre azért akadt már példa az életemben, sőt, egyszer borzasztó húsvágytól hajtva házhozszállítva is ettem és még az is egész tűrhető volt!
Nagy naívan mondtam a pincérnek, hogy a húst közepesen átsütve kérem. Természetesen ez senkit se hatott meg, a well done kifejezés közelítené meg leginkább az állapotát, de ez inzultus lenne a "well" szóra nézvést. Szarrá volt sütve, na. Nem tartozom azon szerencsések  közé, akik csukott szemmel (és eltartott kisujjal - ez fontos!) képesek fél órát elemezni egy bor, vagy csokoládé összetevőit, vagy akár még azt is, hogy hány fecske szállt el abban a szezonban az ültetvény fölött, így azt se tudom megmondani, melyik része lehetett annak a szerencsétlen, kivénhedt tejelőmarhának, amelyik az asztalomra került, de az íze és állaga alapján combra tippelnék. Olyan rágós volt az egész, hogy az ilyet még akkor is undorodva kikukáztam volna odahaza, amikor még a teszkós marhákon kísérletezgettem. Rágógumi, amit az ember még kisebb falatokban is alig képes leküzdeni, főleg, miután egy nagyobbtól majdnem megfulladt. Felejthetetlen élmény!
A hús mellé adott krumpli nem volt kellemetlen, bár, hogy nem cheddar sajt volt benne, az hót ziher (hacsak a pirosra színezett lapkasajtnak, amit ezen a néven árulnak, el nem fogadjuk, hogy az), a szárazra sütött ipari bacondarabkák sem dobták meg különösen az élményt. Túl sok íze nem volt, illetve, ha mégis, azt elnyomta az alaposan megsózott hús és a sajtszósz. Naigen. A sajtszósz. A háromezer forintos sztékemen kérem alásan, nem más díszelgett, mint a hipermarketekben kapható üveges sajtszósz, amit a taco chipsek mellé árulnak. Lehet, hogy létezik más kiszerelésben is, nem tudom, de ízre, állagra tökéletesen megegyeznek. Aki már kóstolta, tisztában van vele, hogy a brutális E-ízt, csak a markáns csípőssége palástolja valamennyire. Ez gyakorlatilag teljességgel elnyomott minden egyéb ízt, csak a hús sóssága ütött át rajta, a krumpli jószerivel ízetlennek érződött (hogy ez előnyére, vagy hátrányára vált-e, nem tudom, de nem is érdekel.)
Szóval, háromezerért kaptam kb 15 deka rágós marhacombot (250 Ft), egy szelet ipari bacont (20 Ft), 30 deka krumplit (30 Ft), egy lapka "cheddar" sajtot (25 Ft) és két evőkanál taco-miafaszom műsajtszószt (120 Ft). Meg persze a bizonyosság érzetét, hogy soha többé!

33 komment

Címkék: azbeszt gasztronómia étteremkritika don pepe

A bejegyzés trackback címe:

https://azbeszt.blog.hu/api/trackback/id/tr241031466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.03.28. 17:22:58

Ez így leírva is durva. Amúgy ezt olvasom a honlapjukon:

"Kiemelt figyelmet szentelünk annak, hogy a hálózatunkba bekerülő alapanyagok és termékeink a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfeleljenek." - :-/

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.03.28. 18:13:57

te hítad ki magad ellen a sorsot, többszörösen is :-)
kérj tőlük egy pizzát, az se lesz egy kulináris mestermű, de legalább ehető, és utána nem leszel éhes, ennyire jók.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.28. 19:58:38

@bs395: ez sajnos tény.

@ifsz: nos... erre nehéz mit mondani. Biztos a saját legmagasabb elvárásaikra gondoltak.

Baley 2009.03.28. 20:05:26

Rendeltem tőlük pizzát meg caesar salátát két éve. Soha többé semmit a büdös életben. Amit el lehet kefélni egy kajánál, azt elkefélték. Üdvözölném a döntésüket, ha végre legalább annyit költenének a kaják minőségére mint a marketingjükre.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.03.29. 08:57:34

Igy kell ezt, hulye vagyol es meg reklamozod is. :FD

Ettol fuggetlenul finom es noies voltal, ha csak a fele ugy volt, ahogy mondottad (irtad). En mar pizzat sem, ketszer probalkoztam, sohatobbet.

Kozika · http://www.k-1.hu 2009.03.30. 10:02:22

Én pizzát rendeltem a debreceni teszkós donpepéből, a kukában végezte
adtam nekik még egy esélyt, és legközelebb is onnan rendeltem, de azt sem lehetett megenni

soha többet don pepe, és ezt ajánlom is minden ismerősömnek.

chatte 2009.03.31. 00:08:15

"Nagy naívan mondtam a pincérnek, hogy a húst közepesen átsütve kérem" - lol...látom, nem sokat voltál előtte még a don pepében. Nem bántásképp, nem tudhatom milyen kaliber volt a pincér, de azért valljuk be szakácsnak felvesznek bárkit, aki hajlandó megfogni a kést - és kinyitni vele a félkész kaják mirelit zacskóit.
Egy időben az egomi kirendeltségben egész emberséges pizzákat adtak, de januári kalandom óta (majdnem ráment a nagyromantika) azt mondom, ott egy dolgot szabad fogyasztani: gyömbért.. bár igaz, annál is előfordul, hogy "kifogy a szörp".

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.01. 00:18:41

Before, térj vissza a marhahússütéshez, mi is jobban járunk!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.04.01. 19:44:58

Hú, szeretnék, de időben és "kedvben" is szűkében vagyok pillanatnyilag. Egyébként most egy átfogó kacsamelles poston dolgozok!

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.04.04. 09:44:20

jé.
nekem a békásmegyeri don pepe a szívem csücske. teljesen korrekt, sokszor nagyonnagyon finom ételeik vannak, szerintem valahol a középkategória és afölött (nem a levegőbe beszélek, amúgy is szeretek étterembe járni, kissé gasztromán vagyok, és céges vacsorákon meg elég sok olyan helyre eljutottam, amit a büdös életben nem tudtam volna megfizetni saját pénztárcából).
gondolom, a szakácson múlik, nem a hálózaton.
de a szakács alkalmazása meg a hálózat felelőssége is.
kár, hogy nem írtad meg, melyik don pepe étterem volt, mert akkor azt messzire elkerülöm, ne rontsa el a jó tapasztalatomat.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.04.04. 11:29:32

@Before: 10-e pentek, vannak fijjug, tablazzal! Meg le a kacsamellel!!! :D

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.04.04. 11:34:22

@KennyOMG: hülye zulutáp, neszójjábe!

@hallohallo: no látod, ezt nem hiszem. Mármint, hogy messze el fogod kerülni, ha egyszer a szíved csücske. :) Ugyanis a békási pepéről írtam, csak nem akartam "reklámozni". Nem tudom, mit értesz középkategória fölött, de ez konkrétan szar volt. A többi is, amit kóstoltam (az előétel és a párom kajája) maximum az ehető kategória.

harasla 2009.04.05. 15:21:28

Az, hogy szar a saláta, gondoltam én is. Hogy ipari a sajtszósz, s rágós combot kapsz a D.P.-ben, szintén gondoltam.
De azt már én sem gondoltam volna, hogy nem küldöd vissza, ráadásul ki is fizeted!

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.04.05. 21:07:21

Sok mindent leírtak az előttem szólók...
Szóal, Te Sztékek Nagymestere! Ha pizzázóba mész, akkor miért rendelsz mást???? Mi a Leányka utcai részlegből szoktunk pizzát rendelni, azzal nem szokott baj lenni...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.04.06. 07:25:25

Tekintsük pillanatnyi elmezavarnak! :)

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.04.06. 09:46:01

@Before: ja, bocs, adós maradtam a válasszal. nálam a középkategória az mondjuk a leroy, vagy a fresco café a liszt ferenc téren, és társai. menza nevű étterem - vagy mi - ez alatt.
a békási don pepe nekem ennél mindig magasabb szintet hozott. a nemtomhánysajtos gnocchijuk messze verte a fentieket. (na jó, sztéket nem ettem még ott sosem - amúgy sem vagyok húsos -, de azt magyarországon inkább ne. esetleg ha argentin a szakács és argentin a hús is ;))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.04.06. 11:21:24

Ebben a kajában messze nem csak a szték hányingerkeltő ocsmánysága volt a durva, hanem a hozzábaszott ipari sajtszósz-jellegű sajtutánzat-szószutánzat. Meg úgy egyáltalán.
De kóstoltam más kaját is, egy olaszos tésztaételt, amiben szanaszét volt főve a tészta, tisztítatlan, ezért szálas-héjas a spárga, száraz(!!!) de amúgy ízetlen sonkaféle és mindezt összefogandó sok tejszín volt. Ez alja, nem középkategória, vagy még annál is több. Menj el az Olimpiába, vagy a Csalogányba, na, az középkategória.

Pannóca 2009.04.06. 12:06:42

Én donpepében nem kajálok, az a teszkó wc-je gyakorlatilag (legalábbis nálunk Debrecenben a teszkóban van, át kell menned a kajáldán úgy jutsz a sloziba).

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.04.06. 14:53:29

@Before: hm, olimpiáról meg csalogányról úgy tudom, magyarországon nem középkategória, inkább az ára az (megdöbbentően alacsony árakkal vannak a piacon), de a szakácsok tudása és profizmusa alapján középkategória felett van.
simán elhiszem neked, hogy a don pepében ilyen volt a tapasztalatod, tényleg nem kell bizonygatnod. nekem meg más. így jártunk.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.04.06. 20:26:41

Jelentem voltam Del-Afrika (allitolag (egyik) legjobb székkezdéjében. Butcher Boys. Hallod, Joe bacsi? :]]]

marosy 2009.04.13. 21:31:25

Hát ezt beszoptad. Muhahahahaha
Cipőt cipőboltból...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.09. 06:01:34

Csak, hogy tovább égessem magam...
Tegnap újra abban a Don Pepében kötöttünk ki, most már elárulhatom, hogy ennek csupán egy oka van és eredetileg is egy volt: az étteremben van egy játszószoba gyerekeknek. Így nem azzal telik a kajálás, hogy a sajtkukacként ugráló gyereket próbálod rendszabályozni az asztalnál, hanem nyugodtan lehet enni, beszélgetni, amíg a kölyök játszik.
Nade. Tegnap gyakorlatilag egész nap nem ettem semmit, így délutánra baromi éhes lettem, a család is szeretett volna kimoccanni. Mondja asszony, menjünk a pepébe, de majd nem eszünk "klasszikus" kaját, csak pizzát. Mert az nem lehet elrontani (ahogy itt is többen ajánlottátok). Én barom ráálltam. A "borzasztó" kifejezés alapvetően dicséret lenne, így nem használom. Én megettem a kétharmadát, mert muszáj volt, de az a rettenetes ipari, műíz-kavalkád... A párom nem egy kulináris sznob, de ő gyakorlatilag csak tologatta a cuccot a tányérján, kicsit megrágta, de még a gyerek se evett belőle pár csipetnyinél többet, pedig ebben a korban kifejezetten nyitottak az ilyesmire.
Az a legkellemetlenebb, hogy a két felszolgáló abszolút kedves, aranyos, a hely is szép, meg praktikus, de így nem lehet odajárni. Kérdezi a pincérlány, amikor látta, hogy már nem eszünk, hogy becsomagolja-e a pizzát. Totál egyszerre mondtuk, hogy "köszönjük, nem", erre visszakérdezett, hogy mi a baj, tán nem ízlett? Mi erre - nagyon nagyon finoman!!! - mondtuk, hogy nem kifejezetten. Szegény utána folyamatosan exkuzálta magát, úgy látszott, mindjárt elsírja magát. A mama kapott tőle egy ingyen kávét, és még mi éreztük szarul magunkat... Ennek ellenére nincs több esély, bár elviccelődtünk, hogy majd legközelebb hozunk hideg élelmet, vagy betolunk egy kerekes grillezőt és sütünk magunknak valami dögöt, de azért ez nem túl valószínű.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2009.05.10. 09:59:40

@Before: Te tényleg mazochista vagy. :) Bár a Pepékben (nemközeli emlékeim szerint...) egész rendes pincérek vannak, ami jó pont. Szakácsok és rendes receptek, sajnos, nincsenek.
Pár napja volt ennél is megrázóbb élményem. A fogaskerekű mellett pizzáztunk, a Szamoshoz közel, a helyet nem nevezném meg, úgyis rájössz. A pizza jó volt és vékony, de még bírtam enni, merészen kértem egy somlóit is (a gyenge tiramisut és az ipari profiterolt egy korábbi látogatáskor próbáltam). A somlói nevű cucc csokiöntete savanyú, romlott volt, a tészta ehető (szerencsére a csokiból a tésztára alig került, mellette és a flakonos tejszínen volt a java). A savanyúcsokis tejszínhalmot szokásom szerint kitoltam a tányér szélére, a tésztát megettem. Fizetéskor barátságosan (tudok ám olyan is lenni) mondtam a Kinga nevű helyes pincérlánynak: szóljon a konyhán, ezt a csokiöntetet már ne adják ki, állatnak se. Rám vigyorgott: "Azért nem lehetett olyan rossz, ha megette".
No, így légy toleráns bárkivel, vazze. Bezzeg ha zorkós ábrázattal egyből aszondod ordítva, kapjátokbenagyüzemiméretekben, rögtön megértik. Esetleg nem kérnek el érte 990 magyar pénzt.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.11. 06:58:26

@Hepci: Az a baj, hogy túl mélyen élnek bennünk ezek a berögzültségek. Ha alaposan végiggondolod, tényleg jelentős balekság a romlott öntettel felszolgált ételt eleszegetni. Nem kell egyből a másik végletbe esni, óbégatás és asztalcsapkodás helyett szépen udvariasan kell(ene) visszaküldeni.
Van itt a környékünkön egy - elég jónevű - étterem, ahonnan sokat rendeltem egy időben egy kaját, ami egyszerű, de szeretem. A köret mindig is necces volt, közepes minőségű porpüré. De az ember néha inkább félrenéz, csak gyorsan meglegyen. Történt egyszer, hogy a fantasztikus krumplipüré elfogyott (bazz, nem ám kimentek venni 5 kiló krumplit, nem, "elfogyott") na, akkor kértem gombás rizzsel. Az egy dolog, hogy a rizs undorító, ízetlen pempő volt, de a - természetesen konzerv - gomba rohadt. Felhívtam őket, elküldtem a szakácsot a picsába, és utána nem rendeltem tőlük. Vagy fél évig... Aztán felkerültek a netpincérre és én - nosztalgikus okokból - berendeltem a kedvencemet. Persze megint porpüré, de ezúttal olyan undorító, vizes fűrészpor, hogy már-már elismeréssel tekintettem rá. Na, sokáig bírtam, de most már tényleg soha többé!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2009.05.12. 10:08:10

@Before: tudod, az baj velem (bár jól elvagyok így), hogy vagy kedves és barátságos vagyok (általában), vagy kontrollálatlan mértékben dühbe jövök (sajnos, ezt is élvezem). Középút nincs. Pl. ha valaki gecizik, érzem, dühbe kell jönnöm minél előbb. Úgy vagyok hatékony...
Ez a somlói viszont nem az az eset volt.

Orbán Mariann 2009.05.24. 15:42:13

Elbasztad és még reklámozod is? :o))) Most komolyan, hogy jutott eszedbe ételt kérni a Don Pepeben? A pizza inkább lángos, a kajákból max. a rostoncsirke görögsalátával, azt nem tudják elcseszni:-)))

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2009.05.25. 10:53:19

@Orbán Mariann: ha legalább lángos (jó lángos) lenne a pizzájuk, az igen jó lenne. Havi egyszer pizzát ennék a pepékben télen...
A rostoncsirkét meg ne gondold, hogy nem lehet elcseszni. A kreatív szakács nem ismer lehetlent. Pl. kiszárítja, hogy belétörik a fogad, for your pleasure.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.25. 18:22:13

Mint írtam a kommentben, a múltkor pizzát ettünk. Undorító volt, alig ehető, ízetlen, vagy éppen brutálisan harsány műanyagízű (két pizzát rendeltünk).

Tüdőcsúcshurut (törölt) 2009.10.23. 23:32:42

Kb. két hete rendeltem tőlük utoljára tőlük pizzát,de többet nem is fogok.A pizza mellett egy jól átsült fél svábbogarat találtam.A lábak alapján könnyen rá lehetett jönni,mi is az.
Azért ez nem egy olyan köznapi dolog,hogy kicsit megsült a széle,vagy kihűlt,mire kihozták...
Ez alapvető higiéniai hiányosság,és több mint felháborító.Nálam bekerült az étteremlánc az "abszolút kerülendő" kategóriába.
süti beállítások módosítása