HTML

azbeszt

Random kiakadásaim...

"Anyu, az úristen megbassza azt a büdös kurva világot, azt bassza meg! Azt! Azbeszt megbaszta, a büdös kurva istenit neki!"
Eredetiben az igazi!

Friss topikok

Linkblog

Mennyi az annyi?

2009.05.04. 23:29 Before

Nézzük csak, abszolút a teljesség igénye nélkül:
Gazdasági világválság. Emelkedő forint, szárnyaló OTP. Bajnai. Mszp. Abszurdisztán. Sertésinfluenza. Érettségi, botrány nélkül (botrány!!!), bukik a digitévé, bukik Pécs.

Téma tehát van. Erre egy álmos hétfő este mi virít az index címlapján? Egy orbitális Qwerty-reklám! Csak úgy, bele a vakvilágba, mindenféle tartalom, mondanivaló, vagy éppen apropó nélkül. Egy világbajnok módon idiótára hangszerelt írás, amiben négyszer szerepel a cég neve (plusz egyszer élesben, rögtön a címlapon is).

A cikk végtelenül izgalmas, arról szól, hogy valami idióta a csodálatos qwerty belehányt egy gépbe mindent, amin hatszámjegyű árcédula volt és az most milyen gyors. Mert a világ legerősebb gépe. Nem baj, hogy a "Világ legerősebb gépe" című írásban saját magát cáfolja a szerző, amikor a tesztekben elért nevetséges eredményeket említi, a gép nagyjából szart se hoz teljesítményben, főleg azon az egyetlen területen, ahol egyáltalán az ilyen faszméricskélés szuper géptesztelés indokolt lehet: a játékoknál.
A cikk semmitmondó, de hangzatos képekkel festi fel a "rettenetes szörnyeteg" belvilágát, ráadásul legjobb tudomásom szerint még maga az nvidia sem merészkedik odáig, hogy a jelfeldolgozó futószalagjait magnak titulálja, de akár tévedhetek is.
És akkor jön a szánalom netovábbja diadalmenet, 4-5 éves játékokat futtat 50-60 fps-sel (ami a szerző szerint a bőven elégséges fps kétszerese), hogy hősünk, a gépállat végül elbukjon, bár ez a bukás szintén érthetetlen, hiszen a Crysist is a bőven elégséges framerate másfélszeresével futtatja a csodamasina.

Nekem amúgy ez nem fáj. Csak érdeklődni szeretnék, mennyibe kerül egy ilyen nyilvánvaló reklámírás az index vezető cikkeként tálalva. Hátha egyszer szükségem lenne rá. Ja, és még azt szeretném kérdezni, hogy ha esetleg érdekelne az üzlet, akkor lehetne úgy, hogy sokkal kevésbé bénán és szánalmasan legyen tálalva? Mondjuk Győzikével, Kelemen Annával és Geronazzo Máriával?
 

10 komment

Címkék: index reklám azbeszt

A bejegyzés trackback címe:

https://azbeszt.blog.hu/api/trackback/id/tr661103362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Literáti Groß 2009.05.05. 09:14:46

Ne haragudj, de nem értem a kiborulás okát. Ez mitől reklám? Szerintem valami olyat akarnak mutatni, ami elméletileg egy csúcsot képvisel [nem mintha értenék különösebben a gépekhez], míg a gyakorlatban pedig –ha nem is teljesen, de– megbukik.
A cikk objektív marad végig, és még a becsült árat is kiírják. Nem találtam olyan mondatot sem, ami arra ösztönözne, hogy vegyek egy ilyet. Te melyiket találtad ilyennek?

Felteszem hát még egyszer a kérdést: hol itt a reklám?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.05. 09:41:11

Egyrészt a cikk nevetséges, szakmailag, teszt szempontjából nem igazán értékelhető.
Hírértéke nem zéró, mert inkább a mínuszos tartományban játszik, valaki, aki számtech boltban dolgozik, összedugdosott egy barom értelmetlen gépet, ami amúgy nem ér semmit. Ilyet bárki, bármikor, poénból, kíváncsiságból összetesz, arról nem is beszélve, hogy az ebay is tele van ilyen elfajult konfigokkal, tehát még csak nem is valami nagy világújdonság. A processzor nem új, 12 giga ram az LOL, ssd nem újdonság, az egyetlen új eszköz a gépben a videokártya, de az is csak azért, mert épp most jelent meg nemrég. Azta. Le vagyok nyűgözve. Ebben a gépben semmi csúcs nincs, ez csak egy ad hoc jelleggel összehányt monstrum.

Másrészt a reklámos felvetésed - már meg ne haragudj - olyan szinten naív, vagy éppen álnaív, hogy valami hihetetlen. Mondjuk vegyünk egy coca cola reklámot. Abban hol mondják, hogy "vegyél coca colát"?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2009.05.05. 09:49:13

@Before: Te is voltál már naiv. :) (RO a DV blogon)
Amúgy mindenki megvehető. Lábon, mint a búza. Jó pénzért. Sőt, ahogy a válság fokozódik, diszkontáron is.
Lábjegyzet: a Qwertynek van egy helyes minigépe, lehet, veszek olyat. Arról is Index címlapon olvastam...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.05.05. 12:27:31

a világ legerősebb gépe? 8 tera archív logot mennyi idő alatt görget rá az adatbázisra?

Literáti Groß 2009.05.06. 16:38:18

@Before: Való igaz, annyira nem értek a reklámokhoz, nem haragszom. Vallom, hogy hihetetlen, és hogy [hihetetlenül] naiv vagyok. Szeretnék - bizonyos értelemben és helyzetekben - mindkettő maradni, amíg csak tudok. Csak az álláspontom az, hogy ez nem reklám. Kíváncsi lennék rá, hogy mennyivel több ilyen gép kelt el mostanában:) Jó, tegyük fel, rám nem hatott – nem mintha megengedhetném magamnak, vagy szükségét érezném –, mert nem vagyok célközönség. Viszont nem érzem úgy, hogy konkrétan a kérdéseimre kaptam volna a választ.

Köszönettel a válaszért L

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.06. 18:51:58

@Literáti Groß: Ha a kérdésed konkrétan az, hogy "hol itt a reklám", akkor arra szerintem válaszoltam. Az egész cikk reklám, és nem, nem feltétlenül ezt a gépcsodát akarja eladni, hanem a céget futtatni, fényezni. Hogy a példámnál maradjak, a coca cola sem állít ki egy embert, aki idült mosollyal azt mondja, hogy "vegyél kokakólát!", hanem életérzést sugall. Ha megnézel egy reklámblokkot, a mai reklámok jó része egyáltalán nem buzdít közvetlenül a termék megvásárlására, sőt, gyakran csak egy márkanevet, céget, termékcsoportot reklámoz.
Itt a csudacég összerakta a világ legerősebb gépét. Hú, de komolyan nyomják, tehát jó cég, biztos tudnak valami jót kínálni... Ennyi. Konkrét. Reklám.

Literáti Groß 2009.05.07. 11:21:46

@Before: Elfogadom, így már értem. Újfent biztos, hogy jobban kéne figyelnem egy reklámfelület felismeréséhez, ami ez esetben ez a cikk volt. Valószínűleg azért nem veszem készpénznek, mert nem vagyok célközönség. Köszönöm a türelmed!

chatte 2009.05.18. 12:53:42

@Literáti Groß: mivel szakmába vág: az említett iromány PR cikknek minősül, vagyis nem tünteti fel a cég pontos elérhetőségét, mint a hirdetés, csak a terméket reklámozza, hirdeti stb. a PR cikkek javarészt épp olyan áron jelennek meg, mint egy klasszikus ételembe vett "reklám" azaz hirdetés. a nagyobb cégek általában ügynökségeket alkalmaznak, akik ezeket a felületeket felvásárolják (és valljuk be, valamelyest az ujságírókat is), ilyenkor akár 50% ot is meg lehet takarítani.
és most jöjjenek az összegek. az indexen egy nagyobb banner megjelenése 3,5 - 7 millió forintba kerül per nap...listaáron. természetesen a cég képviselői nem ennyit költöttek, hisz ezek az összegek csak kiindulásnak jók, ezt épeszű kuncsaft ki nem fizeti, de így is minden bizonnyal többszázezres nagyságrendben mérhető az összeg.

chatte 2009.05.18. 12:55:45

ááá közben megtaláltam: index címlap PR ár: 1 180 000 Ft/nap
süti beállítások módosítása