HTML

azbeszt

Random kiakadásaim...

"Anyu, az úristen megbassza azt a büdös kurva világot, azt bassza meg! Azt! Azbeszt megbaszta, a büdös kurva istenit neki!"
Eredetiben az igazi!

Friss topikok

Linkblog

Magyar seggbe magyar lófaszt!

2008.06.07. 16:01 Before

VÁSÁROLJ MAGYAR TERMÉKET!

Így van, vásárolj magyar terméket, hagyd, hogy teljesen hülyére vegyenek, úgyis ez a sorsod, megszoksz, vagy megszöksz! Nekünk mindegy, csak amíg itt vagy, fogyassz! Lehetőleg valami piros-fehér-zöldet, mert az jó (nekünk!). Azt hiszed, a sok önző, faszkalap politikus, meg véresszájú hőzöngő már teljesen erodálta a nemzeti zászlónkat? Frászt! Mi még tudunk rohasztani rajta!
Vegyél magyar terméket, mer' a multi az geci és kizsákmányol. A külföldi az eleve gyanús. Ne hagyd magad megtéveszteni a minőséggel, az is csak átverés!

Régóta érlelődik bennem már ez a kiakadás, bár ez semmiféle szofisztikált önkifejezési formában nem fog megjelenni sajnos, egyszerűen csak ki akarom hőbörögni magam. A világmegváltás szándéka keserédes tinikorommal együtt az enyészeté már, még 1-2 évtized és buszmegállókban fogok félhangosan motyogni, szidalmazva mindent és mindenkit. Szerencsére feltalálták a blogolást, így némi gőz kieresztésével talán nyerhetek pár évet.

Fontosnak tartom a hazai ipar, a hazai mezőgazdaság támogatását.

Cserébe csupán két apróságot szeretnék: minőséget állítsanak elő és ne nézzenek hülyének. Sajnos ma - néhány kivételtől eltekintve - célzottan magyar terméket venni nagyjából megfelel a teszkógazdaságos iránynak. Szart adnak, ótvar csomagolásban, de legalább drágán. És ezt nekem azért kéne megvennem, mert magyar vagyok.
Kiakadásom konkrét tárgya egyébként a felvágottak körüli helyzet. Az eltarthatóság, a higgiénia és a praktikum okán leginkább előrecsoamagolt felvágottakat szoktam venni. Mostanában kezdett feltűnni, hogy érdeks számok vannak egy ilyen csomagolt sonkán. 100g. 429Ft. 449Ft. 499Ft. 3% max zsírtartalom. (Az E-számokról már ne is beszéljünk.) Magyarán szólva ötezer forintos kilónkénti áron sózzák rá az emberre az agyonvizezett, aromával és gyorspáccal ízesített, nyomokban  húst is tartalmazó terméket.
"Kemencés sült sonka" Ja, megakurvaanyád! Kemence, persze. Belelöttyintenek fél liter folyékony füstaromát és csókolom. Néha annyi vizet nyomnak bele, hogy egyszerűen széthullanak a szeletek, foszlik az egész szanaszét. Bemegy a fél malac, a nyesedék húst áztatják, aromázzák, préselik, hőkezelik egy gépsoron és pár óra múlva kijön a késztermék, hogy ötezer forintért landoljon nálam kilója.
Ehhez képest a minap 5800 Ft-os kilónkénti áron vettem 11 hónapig érlelt Serrano sonkát és még csak akciós se volt. Mindezt a Metroban, ami ugye nem kimondottan az olcsóságáról híres. Ma szándékosan ellenpróbát tartottam, elmentem a culinaris-ba, ahol szintén 6000 körül kezdődik a sonka. Pedig aztán a culinárist senki nem tartja egy olcsó helynek. Kérdezem én, hogy a fenébe oldja meg a spanyol paraszt, aki nem szar táppal eteti a disznaját, nem a gépbe tolja bele a leölt malacot, hanem besózva, forgatva, egy évig szárítva képes annyiból, vagy alig többől kihozni egy kiló szárított(!!!) színhúst, mint a magyar a vizes fost?
Vegyek magyar terméket? Még mit nem! Minőségi terméket akarok venni, és ha két termék azonos szinvonalat hoz, nagyjából azonos áron, hát bizisten a magyart fogom megvenni. Nem is kell a világszinvonal. Csak ne érezzem a pofátlan lehúzást, a szemrebbenés nélküli átbaszást.
Tavaly a Balatonnál töltöttünk 10 napot, a helyi közértben vásároltunk. Gyanakodva nézegettük a sok ismeretlen márkájú tejterméket, szlovák sajtok, vajak, joghurtok. Ráadásul olcsóbban, mint idehaza a közértben, mindez a Balatonnál, főidényben. Persze csak megkóstoltuk, és mit ad isten, finomak voltak. Finomabbak, mint a magyar trapista, vagy edami, vagy gouda, vagy bármelyik egyéb sajt, ami mind egyforma, belül szétmorzsolódóan túrószerű, ízetlen. Vegyél magyar sajtot! Vegyen anyád.
Kimegyek a piacra, ha valaki bekötött szemmel körbeforgatna, soha többé nem találnék ki onnan, mindenki ugyanazt az egyencuccot árulja. Minden répa egységesen vibrátoralakú, minden paprika duzzadóan szép, a paradicsomra nagybetűvel ráírva, hogy MAGYAR! Májusban. Bazmeg. Persze, magyar, itthon nyomják a fóliában a legízetlenebb, legigénytelenebb (legolcsóbban termeszthető), betonhéjú holland hibridparadicsomot. Magyar a pari, csak nyóccáz kilója!!!
"Persze, most szedtem a kertecskémben" - mondja az őstermelő és büszkén mutatja a vibrátorrépáit, aminek édes klóntestvérei visszamosolyognak a többi zöldésgestől.
"Tessék a friss tojás" - kínálja a portékát az idős néni, kendőcskében, a fonott kosarából, szalma közül viszont csirketelepi pecséttel ellátott tojások kerülnek elő. A kérdésre, hogy hogy is van ez, mindenféle szégyenérzet nélkül árulja el: persze, hogy a nagyüzemből hozza a tojást, de ha illen szépen felöltözik, meg kipakolja a kosárba, akkor valahogy jobban viszik.

Elmehet az összes a jó büdös fenébe, tegyék a magyar termékeiket oda, ahova gondolom! Majd akkor vegyék elő, ha a nemzeti öntudat felemlegetésén kívül egyéb - érdemi - érveket tudnak felhozni a termékeik mellett. Például - és elsősorban - a minőséget és az őszinteséget. Ismétlem: nem kell feltétlenül világszinvonalat nyújtani. Nem is kell a legolcsóbbnak lenni. De a szándékos, durva átbaszásokkal pont az ellenkezőjét érik el, riasztóként fog működni a piros-fehér-zöld jelzés.


Végszó helyett:
A korrektség megkívánja, hogy felemlítsek olyan magyar terméket, ami kiváló és megérdemli, hogy megvegyük. Több féle brand alatt, de vélhetőleg ugyanaz az almalé kapható, ötliteres kiszerelésben, amit az alföldön állítanak elő. Frissen préselik, éppen csak pasztörizálják. Almaízű. Nagyon finom!
Ha esetleg valaki be tud kommentelni valóban jó minőségű magyar terméket, ne tartsa vissza!

Csati kommentje alapján ideírom a Theodorát. Finom.

24 komment

Címkék: magyar gagyi átbaszás vegyél terméket

A bejegyzés trackback címe:

https://azbeszt.blog.hu/api/trackback/id/tr53508384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhole 2008.06.08. 21:01:47

Na csak annyi,hogy igaza van.
VOlt jó is.Pl a Hajdú.Csődbe is ment mert senki nem vett új mosógépet.Mivelhogy a régi csak nem akart bedögleni.Azóta a többi gyártó megoldotta ezt a problémát.Tudtommal már vagy 5éve a Pannonia,és a Danuvia is készül ujjáéledni.
A sajtok meg tényleg csapnivalóak.

csati 2008.06.08. 21:32:08

Múltkor családi ebédnél sertéshús, kb. 1 kg, egyben, sütőben. Az x sütési idő végeztével a húsdarab minimum a felére ment össze, a tepsiben 2 cm vastagon áll a víz, állítólag nem lett egy csepp sem hozzáadva, mindet a hús eresztette ki.

Jövenddőbeli anyósom németbül hozta a desznyót, ugyanazt a receptet (mézes-mustáros) csináltam. A fritzék húsa másfél óra után pont ugyanakkora, mint nyersen, kétszer öntöttem rá 3 dl vizet, de mind elforrta azt is.

Nem tudom, hogy juttatnak be az állatok húsába ennyi vizet, de a magyar húsok nagy része a felére szokott összemenni, jelentős vízleadás kíséretében.

Viszont magyar gyümölcsöt-zöldséget szvsz. nagyon megéri venni.

csati 2008.06.08. 21:37:24

jó magyar termék: villányi bor, pincébül (azt iszom épp. Theodora quelle ásványvízzel. Remélem, elég magyar vagyok!:)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.08. 21:46:03

csati: a disznók húsa azért vizes, mert olyan táplálékkiegészítőket adnak nekik, ami sok vizet köt meg az izomzatban, ezáltal gyorsan növelve az állat élősúlyát.
A theodora tényleg jó, én is szeretem, be is teszem a postba! :)

dhole 2008.06.08. 21:47:57

Húha,Eger Szépasszony-völgy,pincék,hát az isteniiiii:-))))a Medina....

2008.06.09. 02:12:33

Sör ügyben ne is beszéljünk a magyar kínálatról. Pozitív példa: vecsési savanyúság.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.09. 08:36:36

ifsz: azt sajnos olyan mértékben hamisítják, hogy semmiképp nem fér fel, szerintem.

estella 2008.06.09. 09:55:26

Kiváló magyar naturkozmetikai családot gyárt a BIOLA nevű magyar cég. Természetes összetevőkből, az érzékeny bőrűek számára is ajánlott. Nagyon meg vagyok elégedve a termékekkel. Személy szerint a Bio Bíborka arcápolót, a Citromfű-Fűzfa arctisztitó zselét és a Bio Orvosi Zsályás dezodort próbáltam ki tőlük.
Másik: a Cserpes Sajtműhely tejtermékei. Isteniek a joghurtok - valóban joghurtból van - , a tejföl is valódi, nem vizes lötty, a kefirnek is teljesen más, tényleg kefir íze van (a többi, általában boltban kaphatóakkal szemben).
Az ásványvizek se rosszak: Szentkirályit kapunk a munkahelyen - iható. (Bár tény, hogy vásárolni általában szerb vizeket szoktam, nem tudom, miért.) Barátnőm kedvence pedit az oly sokat emlegetett Theodora.
Persze a legfinomabb magyar termékeket vidéken lehet fellelni: nálunk a kertben a finom alma, cseresznye. Valamint a tanyáról kapom mindig a kecsketejet, és a tanya vezetője rendszeresen készít kecskesajtot és hoz belőle át, illetve tudunk tőle venni. Ja, a mézet is a faluban veszem. Az is egész más, mint ami a boltok polcain található. És Teri néni tojásainak is teljesen más a színe és az íze. De hát ez tényleg vidék és ismeretség kérdése, hogy ki mihez tud hozzájutni.
Üdv mindenkinek.

DArchAngel 2008.06.09. 14:11:58

Jó zöldségest kell kifogni a piacon. Ennyi.
Amúgy tényleg érdekes, hogy marha jó adottságokkal rendelkező mezőgazdaságunk ellenére valahogy nem látni minőségi magyar ételeket. Lehet, hogy exportálják őket, mert úgy többet érnek? Asszony szentesi, jó ismerősei fóliáznak, ők mondták, hogy kivitelre termelik a paprikát, mert külföndön jobban fizetnek érte. Közben a multik meg hozzák be Spanyolországból és Marokkóból. Megáll az ész.

Jó termék: makói hagyma. Jól megnézni, hogy tényleg makói-e, de ha az, akkor sokkal jobb izű, és tovább eláll, mint a holland vackok.
Gyulai páros kolbász. Pick szalámi.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.09. 15:56:05

Jó zöldséges (Budapesten) nincs. Vannak szép áruk, nekem is van zöldségesem, aki tényleg egy nagyon korrekt, rendes ember, lelkes, látszik, hogy él-hal a szakmájáért, de csodát ő se tud tenni. Ami nincs a piacon, azt nem tudja beszerezni.
Ha a piacra meg kimész, egyre többször látod, hogy a kofák is a nagybaniról vásárolt szart árulják. Szemrebbenés nélkül. Néha még van üdítő kivétel, de már kivétel. Holnap már az se lesz.

Abban egyébként teljesen igazad van, hogy van idehaza is jó minőségű áru, de azokat kiviszik külföldre, ahol az emberek nem 10Ft-os árkülönbség alapján választják a paradicsomot, hanem a minőséget nézik. Kiváló marhát tenyésztenek az országban, többen is, de azokat még lábon elviszik külföldiek, idehaza meg kivénhedt tejelőmarhákat kapsz a boltban.
Makói hagyma? Amire kis cetlin rá van írva, hogy "származási hely: Kína"? Bárcsak lehetne kapni valódit, jó minőségűt.

kemaha 2008.06.09. 17:04:07

A baj ott kezdődik, hogy a szocializmus idején gyakorlatilag kinyírták, az addig minőségi nyersanyagellátást. Minderre rájön kedves magyar mentalitásunk, azaz, hogy nem csak a társadalommal, de még a természettel szemben is önzők vagyunk, és felélünk, feldolgozunk, szétkurunk mindent -ami ugye alapból jó lenne- a rövidtávú boldogságunk, illetve meggazdagodásunk miatt. Ez a tendencia nem életképes egyik országban se... Nem kell ezért nyugatról példákat hozni, keleten is némelyik magyarnál gyengébb adottságokkal megáldott területnek is komolyabban fejlődik a mezőgazdasága mint nekünk. A jó minőségű dolgok nálunk sajnos csak idővel hozzák meg az árukat, és sokszor az embereknek ehhez nincs türelme. Példaként erre fel tudnék hozni egy mezőföldi kistermelőt, aki anyagilag kevésbé de lelkesedésben annál inkább el volt eresztve, hogy ő márpedig friss idényzöldségeket fog termelni, az örökölt tanyáján. Egy darabig minden jól ment, de emberünk rájött, hogy a jó minőségű alapanyagokat sokszor sokkal több pénzbe és időbe kerül előállítani, mint a kevésbé jó minőségű -mondjuk úgy silány- társait. Ennek ellenére emberünk ragaszkodott a minőséghez (paradicsom, káposzta, saláták, ribizlibokrok, articsóka!!!! és még sorolhatnám) Mire az egész gazdaság felépült, és kezdhette volna a termelést, addigra bújt ki a szög a zsákból, hogy erre nincs szüksége a magyaroknak, illetőleg nagyon szűk réteg vevő az ilyen jellegű dolgokra. Mint ahogy maga post is írta, paradicsom az nem évelő zöldség/gyümölcs. Emberünk a csőd széléről menkült meg egy osztrák étterem, pontosabban éttermek segítségével, akik a mai napig tőle vásárolják a friss garantált minőségű idényzöldségeket (természetesen bio), a magyar árakohoz képest 20-30%-al drágábban + szállítási költség...
Szerintem elgondolkodtató, nemde!?
Ideje lenne elgondolkodnia mindenkinek, hogy az olcsó szart vesszük ami hosszútávon kinyír, vagy inkább talán az egészségünk szempontjából legfontossabb, a táplálkozásunk során bevitt élelmiszerekért érdemes lenne kicsit többet kiadni ahelyett, hogy idén is meglegyen az új plazmatévé,ipod stb...
Nem szeretek általánosítani, és hozzáteszem én se példaértékűen élem az életem, de szerintem magyarország igen nagy szarban van minden téren.
Sok a buta könnyen manipulálható ember, aki megvesz, megesz minden szir szart, mert egyrészt igénye, másrészt pénze sincs rá. Nekem tele a hócipőm az ilyen és ehez hasonló dolgok miatt... Jövő év elején szedem a sátorfámat és elköltözök spanyolországba. Hiszem, hogy ott jobban meg fogják becsülni a munkámat, és a munkám által a hazámat. Jelen pillanatban még magunkat is utáljuk, vicces... További jó hőbörgést mindenkinek.

Kemaha

Sir Nyű 2009.04.02. 21:25:59

Hat Vecsesnek is kb. annyira van koze a valosaghoz, mint a csodaszarvasnak. Sose szerettem a savanyu kaposztat, otthon rossz mellekize van neki. Miota bator voltam es kiprobaltam az osztrakot, azt gondolom, a savi kapi jo. De otthon nem veszek. (Valahol a Buvos szakacson olvastam, hogy mi van benne, aminek nem kene, de nem talalom.)

Balogh Ádám Software 2009.04.02. 21:53:58

A valódi vecsési savanyúság az jó bizony. Itt, Vecsésen biztosan csak az eredetit árulják. De Lehelen is lehet kapni jót: földszinten Katika savanyúság. Amíg Budapesten laktam, ott vettem. Garantáltan jó minőségű, és garantáltan vecsési a néni, találkoztam már itt vele az utcán, amióta itt lakom.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.04.03. 07:52:48

"Kimegyek a piacra, ha valaki bekötött szemmel körbeforgatna, soha többé nem találnék ki onnan, mindenki ugyanazt az egyencuccot árulja. Minden répa egységesen vibrátoralakú, minden paprika duzzadóan szép, a paradicsomra nagybetűvel ráírva, hogy MAGYAR! Májusban. Bazmeg. Persze, magyar, itthon nyomják a fóliában a legízetlenebb, legigénytelenebb (legolcsóbban termeszthető), betonhéjú holland hibridparadicsomot. Magyar a pari, csak nyóccáz kilója!!!
"Persze, most szedtem a kertecskémben" - mondja az őstermelő és büszkén mutatja a vibrátorrépáit, aminek édes klóntestvérei visszamosolyognak a többi zöldésgestől.
"Tessék a friss tojás" - kínálja a portékát az idős néni, kendőcskében, a fonott kosarából, szalma közül viszont csirketelepi pecséttel ellátott tojások kerülnek elő. A kérdésre, hogy hogy is van ez, mindenféle szégyenérzet nélkül árulja el: persze, hogy a nagyüzemből hozza a tojást, de ha illen szépen felöltözik, meg kipakolja a kosárba, akkor valahogy jobban viszik."

Nem akarlak bántani, kedves Előtte, de ez zseniális két bekezdés :D:D

a debreceni unokatestvérem mesélt az ötlityós almaléről, azt veszik a gyereknek, dícsérik.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.04.03. 09:30:57

@dhole: a pannónia akkor éled újjá, ha összeraksz egyet magadnak :D

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.04.03. 09:43:39

@borzash: igazán kedves! :)
Az az almalé valóban nagyon finom, azóta is szoktam venni.
Répaügyben van új fejlemény is! Már láttam a bosnyákon, ahogy a faszikám pakolja a répákat, és soronként némi földet szór rá az ott várakozó ládából. A végére felületes szemlélő számára az egész halom úgy néz ki, mintha éppen csak kiszedték volna a földből.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.04.04. 09:49:53

de jó, hogy írtál a szlovák tejtermékekről! komolyan, én éreztem magam már hülyének, hogy mindenki csak szidja, holott.
ha épp nem házitejet veszek a piacon, hanem közértben vásárolok, simán a szlovákot veszem, olcsóbb is, jobb is.

forgodssake 2011.02.12. 23:56:55

most magammal baszok ki, de biatorbágyon van egy hentescsalád, saját húsfeldolgozóval. Olyan minősegi húsaik vannak, hogy nem csak itthon top of the line, világszinvonalú.

Oda sosem megyek úgy vásárolni, hogy csak kicsit veszek. A párizsijük( amit a tescoban meg véletlenűl sem vennék), hogy 2 hétig is eláll, és ugyanolyan finom. A hátszínt amit ott kapsz becézgetni kezded sütés előtt.

A magammal való kibaszás az lesz, ha mostantól mindenki odajár, mert eléggé lassan halad a sor hisz nekik nem kell a reklám, így is pörögnek. A helyi arcokon kkívül éttermek is tőlük szerzik be tescos árakon a húst

En nem biatorbagyi vagyok, megcsak nem is budai, de oda mindig elmegyek, mert megéri. És jó látni, hogy a termelőhöz megy a lé.

GBL 2011.02.15. 14:25:14

Eltelt pár év, és azt kell mondjam: a Theodora ihatatlan. Konkrétan szar.

Pedig az egyik kedvencem volt tizenéve - gyanítom, egyszerűen kiszivattyúzták a földből az összeset, és most valami egész mást palackoznak. Esetleg csapvizet, bár az is jobb, ingyé.

.NetRolller 3D 2011.02.17. 21:29:27

@GBL: Jól látod a helyzetet - ez a Theodora nem az a Theodora. A régi Theodora Quelle Kékkúti Ásványvíz helyett néhány éve már egy Kereki nevű sz@rt árulnak Theodora név alatt.

Apenta ugyanígy - "Apenta Optima" néven palackozzák az ország másik felében, és harmadaannyi ásványi anyag van benne.

A piaci "őstermelők" által árult 3HU-s (sőt, 3PL-es lengyel) üzemi tojásokről nekem is megvan a véleményem.

.NetRolller 3D 2011.02.17. 21:49:32

A 3PL-es tojáshoz még ennyit:
kepfeltoltes.hu/110217/Image_089_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

"Védjegyes" magyar tojás, csak a nemzeti színű felirat hiányzik róla.

Kukkantsunk is bele:
kepfeltoltes.hu/110217/Image_089_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet, hogy nehezen olvasható, de a felirat "3PL"-lel kezdődik. A tojás az első képen látható dobozban volt.

nikknév 2011.03.03. 13:43:55

Öcsém, ilyen primitív hangvételű írást!

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2011.03.25. 14:19:44

A minap vettem egy csomag magyar zaszloba tekert szalamit. A legelso problemam az volt, hogy kopogo szemekkel masfel percig kuzdottem a csomagolas felbontasaval, hiaba vetettem be kest, ollot, lancfureszt. Most a bentlevok minosegetol fuggetlenul szerintem az nem normalis, ha egy csomagolt kajahoz laboratoriumi korulmenyeken kivul nem lehet hozzaferni sehogy sem...

Egyebkent a post sajnos aktualisabb, mint valaha, egyre tobb mocskot akarnak eladni a hulyeembereknek, akik megveszik csak azert, mert zaszloba van tekerve es/vagy mert "occso".
süti beállítások módosítása